Royal National Lifeboat Institution

Royal National Lifeboat Institution (RNLI) to organizacja charytatywna, która ratuje ludzi na morzu. Od 1824 roku, dzięki darowiznom, załogi łodzi ratunkowych i ratownicy RNLI uratowali życie co najmniej 140 000 osób.

Rozmiar działalności

Medium

Sektor

Działalność na rzecz społeczeństwa

Cele

Podnoszenie świadomości dotyczącej misji organizacji

Rekrutacja i szkolenie wolontariuszy, a także współpraca z nimi

Znalezienie darczyńców

Usługa

Google Ad Grants

Program YouTube dla Organizacji Non-Profit

Zdjęcia

Nigel Millard/RNLI

Strona

https://rnli.org/

Wyzwanie

RNLI ratuje średnio 24 osoby dziennie. Organizacja oferuje całodobową telefoniczną usługę poszukiwawczo-ratunkową na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii, a także sezonowe usługi ratownicze. Aby organizacja RNLI mogła funkcjonować, potrzebne są środki od darczyńców, dlatego tak ważne jest zwiększanie świadomości społecznej związanej z jej działalnością.

Historia

RNLI wykorzystuje narzędzia Google, by dbać o istniejących darczyńców oraz pozyskiwać nowych.

Organizacja posiada ponad 230 stacji ratownictwa morskiego w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Każda łódź jest wyposażona w kamerę, które rejestruje wszystkie akcje ratunkowe. Relacje z nich są zamieszczane w YouTube, dzięki czemu darczyńcy mogą się przekonać, jak ważną rolę odgrywają ich darowizny. Bez względu na to, czy chodzi o uratowanie załogi kutra walczącego z potężnym sztormem, czy oddanie przemokniętego szczeniaka właścicielowi – te udostępniane treści oddziałują też na młodszych odbiorców. Kanał RNLI w YouTube odnotowuje średnio 75 000 wyświetleń miesięcznie, a subskrybuje go 10 000 widzów.

Od 2005 roku organizacja RNLI korzysta z Google Ads oraz programu Google Ad Grants, aby pozyskiwać nowych darczyńców, zwracając się ze swoim przekazem do odpowiednich osób i we właściwym czasie. Dziesięć lat później, gdy stacja BBC wyemitowała program dokumentalny poświęcony RNLI, posłużono się Ad Grants, by maksymalnie wykorzystać ten moment sprzyjający rozpowszechnianiu wiedzy o misji organizacji. Dzięki odpowiednim treściom i skutecznemu kierowaniu osiągnięto rekordową liczbę donacji i wizyt na stronie.

RNLI od dawna wykorzystuje Google Analytics do analizy ruchu na stronie oraz zachowań użytkowników. Od 2014 roku dane te są używane podczas opracowywania strategii dotyczącej treści. Pracownicy RNLI nie tylko czytają raporty, ale też wyciągają z nich wnioski. Chcą być pewni, że treści online są odpowiednie dla odbiorców, a strony internetowe generują zachowania, których potrzebuje organizacja.

„Narzędzia udostępnione przez Google pozwalają nam zwiększyć widoczność naszej organizacji i promować działania podejmowane przez wolontariuszy”.

Nigel Saxon, menedżer ds. mediów elektronicznych, RNLI

Wpływ

Jako organizacja non-profit, której przychody w 92% stanowią darowizny, RNLI może nieprzerwanie ratować ludzi na morzu, a narzędzia oferowane przez program Google dla Organizacji Non-Profit pomagają jej zwiększyć swoją widoczność, a tym samym liczbę darowizn.

Dowiedz się, jak inne organizacje korzystają z programu Google dla Organizacji Non-Profit, by zmieniać świat.