Zarządzaj

Pytania i odpowiedzi dotyczące profilu Twojej firmy

Profil Firmy – najczęstsze pytania

Profil Firmy jest bezpłatnym narzędziem, które pozwala Ci kontrolować sposób prezentowania Twojej firmy w wyszukiwarce i Mapach Google. Za pomocą Profilu Firmy możesz komunikować się z klientami, publikować najnowsze informacje, prezentować asortyment produktów i usług, przyjmować zamówienia online i wykonywać inne działania.

Więcej informacji o tym, jak Google pozyskuje informacje o Twojej firmie

Tak, utworzenie Profilu Firmy w Google jest bezpłatne. Możesz utworzyć profil bez opłat i zarządzać firmą w wyszukiwarce i Mapach Google, aby pozyskać nowych klientów.

Aby zarządzać Profilem Firmy na komórce, możesz użyć aplikacji Mapy Google. Na komputerze możesz zarządzać profilem bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Wystarczy otworzyć ją w przeglądarce.

Więcej informacji o aktualizowaniu profilu w wyszukiwarce i Mapach

Tak, możesz mieć profil, jeśli Twoja firma nie ma adresu, o ile kontaktujesz się osobiście ze swoimi klientami. Możesz mieć profil, jeśli prowadzisz firmę hybrydową, która obsługuje klientów pod adresem firmy oraz odwiedza klientów i bezpośrednio dostarcza im produkty lub usługi. Możesz też mieć profil, jeśli prowadzisz firmę działającą na określonym obszarze, która odwiedza klientów lub bezpośrednio dostarcza im produkty bądź usługi, ale nie obsługuje klientów pod adresem firmy (np. usługi hydrauliczne lub sprzątanie).

Dowiedz się więcej o zgłaszaniu praw i weryfikowaniu Profilu Firmy działającej na określonym obszarze

Tak, bezpłatny Profil Firmy to uzupełnienie Twojej strony internetowej, zwiększając jej widoczność w wyszukiwarce i Mapach Google.

Większość firm potwierdza własność telefonicznie, za pomocą SMS-a lub przez wysłanie prośby i otrzymanie kartki pocztowej od Google na adres firmy.

Więcej informacji o weryfikowaniu firmy

Weryfikacja pozwala potwierdzić, że jako prawowity właściciel firmy masz uprawnienia do zarządzania profilem swojej firmy. Dbamy o Twoje bezpieczeństwo i nie chcemy, aby ktokolwiek poza Tobą i zatwierdzonymi menedżerami mógł wprowadzać zmiany w Twoim profilu.

Możesz pokazać, że oferujesz usługi świadczone osobiście i online, dodając atrybuty w profilu swojej firmy.

Więcej informacji o prezentowaniu usług online

Tak, możesz odpowiadać na opinie po zalogowaniu się na konto. Gdy dodasz odpowiedź, pojawi się ona bezpośrednio pod opinią klienta w wyszukiwarce i Mapach Google. Będzie oznaczona etykietą „Odpowiedź właściciela”.

Więcej informacji o odpowiadaniu na opinie

Tak. Jeśli Twoja firma oferuje poszczególne usługi o różnych porach (np. godziny dla seniorów, dostawy i zamówienia na wynos), możesz skonfigurować opcję „Więcej godzin” zamiast opcji „Niestandardowe godziny otwarcia”.

Więcej informacji o korzystaniu z opcji „Więcej godzin”

Użyj atrybutów, które poinformują klientów o oferowanych przez Ciebie usługach, takich jak „Na miejscu” lub „Odbiór na zewnątrz”. Możesz też wskazać, jakie środki bezpieczeństwa stosuje Twoja firma, używając opcji takich jak „Wymagana maseczka”, „Kontrolowana jest temperatura ciała pracowników” lub „Dezynfekcja powierzchni po każdej wizycie”. Dowiedz się więcej o dodawaniu lub edytowaniu atrybutów firmy.

Więcej informacji o edytowaniu atrybutów

Zaktualizuj menu po zmianie serwowanych potraw lub wprowadzeniu ofert specjalnych, które mają przyciągać klientów. Aby zaktualizować menu, zaloguj się w profilu swojej firmy. W menu po lewej stronie kliknij Informacje > Menu. Następnie edytuj lub dodaj elementy.

Więcej informacji o aktualizowaniu menu

Możesz teraz zaktualizować Profil Firmy bezpośrednio w wyszukiwarce i Mapach Google. Aby rozpocząć, zaloguj się na konto Google użyte do weryfikacji firmy. W Mapach Google kliknij zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu aplikacji mobilnej i wybierz „Profil Twojej firmy”, aby skorzystać z narzędzi. W wyszukiwarce Google znajdź swoją firmę, wpisując jej nazwę lub wyrażenie „moja firma”, aby zaktualizować profil.

Więcej informacji o aktualizowaniu profilu w wyszukiwarce i Mapach

Profile firmy zastąpiły Miejsca Google dla Firm, wizytówki firm w Google i strony Google+ Firmy.

Tak. Program dla wyróżnionych partnerów obejmuje partnerów, którzy świadczą wartościowe usługi dla społeczności sprzedawców Google Moja Firma.

Więcej informacji o wyróżnionych partnerach

Od indywidualnych porad po usprawnienie przepływu pracy – narzędzia, jakie oferujemy, pozwalają firmom każdego rodzaju rozwijać się i odnosić sukcesy.

Odkryj więcej narzędzi

Aby docierać do większej liczby klientów, możesz skorzystać z Google Ads. Google Ads przyciągnie do Twojej firmy więcej osób, niezależnie od tego, co sprzedajesz.

Więcej informacji o korzystaniu z Google Ads

Dołącz do rozmowy

Zarządzaj