Studia przypadku Street View

Obraz baneru: Autori

Jak firma Autori zrewolucjonizowała konserwację dróg w całej Finlandii – jedno zdjęcie Street View po drugim.

Kiepska jakość nawierzchni dróg, nieaktualne znaki drogowe i nieoświetlone ulice to codzienne wyzwania dla kierowców i władz lokalnych na całym świecie. Jednak Autori, fińska firma programistyczna opracowująca rozwiązania do konserwacji infrastruktury, znalazła sposób na bardziej wydajne gromadzenie i analizowanie danych z dróg dzięki Street View w Mapach Google.

40 000 km

sfotografowanych

8 mln

opublikowanych zdjęć

50 mln

wyświetleń

dane z dróg

20 projektów zdjęciowych

dotyczących dróg

Usprawnienie zarządzania konserwacją dróg w Finlandii

Założona w 1988 roku firma Autori dostarcza rozwiązania typu „oprogramowanie jako usługa” (SaaS) dla fińskich zarządców dróg, a także wykonawców i zewnętrznych konsultantów w zakresie stanu dróg, planowania działań i koordynacji konserwacji. Monitorowanie warunków drogowych w całym kraju zajmuje dużo czasu i kosztuje fortunę, ale tam, gdzie inni widzieli tylko koszty, firma Autori potrafiła dostrzec wyjątkową okazję, na której można zarobić. Używając własnych zdjęć Street View i rozwiązania SaaS, stworzyła narzędzie do lepszego zarządzania danymi dotyczącymi infrastruktury utrzymania dróg w Finlandii i do podejmowania trafniejszych decyzji związanych z tymi drogami.

Szybko dostępne dane na wagę złota

Do tej pory pracownicy zarządców dróg musieli osobiście odwiedzić każdą drogę, aby określić, jakie prace są potrzebne w danych lokalizacjach. Oznaczało to konieczność pokonywania tysięcy kilometrów i robienia niezliczonych przystanków w celu uzupełnienia notatek. Jest to nie tylko szkodliwe dla środowiska i kosztowne, ale także niezwykle pracochłonne i czasochłonne. Zapotrzebowanie na cyfrowe i bardziej przyjazne dla środowiska rozwiązanie skłoniło firmę Autori do nieszablonowego myślenia. Street View nasunęło się od razu jako rozwiązanie umożliwiające wizualizację z poziomu ulicy.

Zarządzanie utrzymaniem dróg wymaga częstego udostępniania ogromnych ilości danych wielu różnym podmiotom. Street View oferuje wszystkie niezbędne narzędzia ułatwiające dzielenie się informacjami – ta funkcja jest dostępna dla wszystkich użytkowników smartfonów i nie wymaga logowania się ani instalacji oprogramowania. Już wcześniej wykorzystywano Street View jako pomoc przy konserwacji dróg, ale największym wyzwaniem było zapewnienie aktualności danych. Uznaliśmy, że ten problem może rozwiązać poprzez integrację Street View z naszym oprogramowaniem do zarządzania konserwacją dróg.

Ari Immonen, kierownik działu doradztwa ds. cyfryzacji w firmie Autori

Historia firmy Autori

Połączenie rozwiązań online i offline – poprawa bezpieczeństwo na drodze

Na początku 2017 r. firma Autori zaczęła robić i przesyłać zdjęcia sferyczne przedstawiające stan dróg w Finlandii. Publikowała je na swoim firmowym koncie Google. Od tego czasu sfotografowała 40 000 km dróg publicznych i przesłała 8 milionów zdjęć, ułatwiając lokalnym władzom zarządzanie utrzymaniem dróg w trybie online. Dzięki integracji Street View z rozwiązaniami SaaS firma Autori zapewniła zarządcom dróg zdalny dostęp do aktualnych informacji o drogach.

Dzięki zdjęciom opublikowanym przez firmę Autori w Street View raporty o brakujących znakach drogowych, oznaczeniach lub dziurach mogą być przesyłane do odpowiednich podmiotów, które dokonają inspekcji z biura za pomocą panelu Autori. Stworzone przez firmę Autori rozwiązanie z możliwością personalizacji umożliwia też wykonawcom monitorowanie i planowanie odpowiednich prac konserwacyjnych z jednego miejsca. Po zakończeniu prac konserwacyjnych pracownicy wykonują i przesyłają nowe zdjęcia sferyczne obszaru, aby dane drogowe były aktualne. W ten sposób ograniczono konieczność fizycznego odwiedzania miejsc w celu kontroli, co pozwoliło zaoszczędzić czas i pieniądze oraz zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych.

Rewolucja w bezpieczeństwie drogowym w całym kraju

Street View pozwoliło firmie Autori usprawnić wymianę informacji i zwiększyć świadomość stanu dróg wśród ich zarządców w Finlandii, co z kolei pomogło obniżyć koszty i poprawić wydajność pracy. Obecnie Autori pracuje nad znormalizowanym modelem gromadzenia i udostępniania danych o drogach, który w przyszłości planuje udostępnić użytkownikom z całego świata. Firma pomogła również lokalnym mieszkańcom zmniejszyć ślad węglowy, fotografując 1000 km ścieżek rowerowych i tras dla pieszych. Użytkownicy mają teraz dostęp do aktualnych danych i mogą podróżować na krótkie odległości w bardziej przyjazny dla środowiska sposób. Tego lata Autori ponownie wyruszy w trasę, by sfotografować dodatkowe 15 000 km dróg w Finlandii, co oznacza, że w Street View pojawi się prawie połowa krajowych dróg publicznych.

Sukces firmy Autori to tylko jeden z wyjątkowych sposobów, w jakie firmy wykorzystują Street View do rozwiązywania złożonych problemów. To coś więcej niż tylko narzędzie do dodawania zdjęć do mapy. Ta usługa może przynieść wymierne korzyści również Twojej firmie. Czy chcesz napisać własną historię sukcesu odniesionego dzięki Street View?

Pobierz PDF
Obraz baneru: Tahiti

Od hobby do międzynarodowej popularności – jak uwiecznienie piękna Polinezji Francuskiej w Mapach przyniosło jej mieszkańcom wymierne korzyści.

Polinezja Francuska – białe piaszczyste plaże, malownicze szlaki turystyczne i liczne miejsca wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO sprawiają, że ta lokalizacja często trafia na listy miejsc, które warto odwiedzić przynajmniej raz w życiu. Christophe Courcaud postanowił przybliżyć ten raj tym, którzy póki co poprzestają na marzeniach, i zaczął promować tahitańską turystykę za pomocą Street View.

1800 km

sfotografowanych

1 200 000

zdjęć

z filmów o rozdzielczości

8K

zrobionych po drodze

>8

wysp

18

opublikowanych hoteli

>450

utworzonych wizytówek firm

Łączenie pracy z przyjemnością

Zafascynowany możliwościami Street View i cudownymi wyspami Polinezji Francuskiej Christophe założył w 2019 r. firmę Tahiti 360. Firma specjalizuje się w fotografowaniu i przesyłaniu do Street View zdjęć sferycznych dużych obszarów Polinezji Francuskiej, w tym szlaków turystycznych i plaż. Chociaż jego głównym celem jest uchwycenie i pokazanie piękna życia na wyspie, Christophe pomaga również lokalnym firmom zaistnieć na rynku dzięki atrakcyjnym wirtualnym spacerom po wnętrzach w Street View.

Mapowanie Polinezji Francuskiej

W czasach, w których niemal wszystko jest zdigitalizowane, trudno uwierzyć, że do przybycia Christophe’a i założenia firmy Tahiti 360 w Mapach dostępne były tylko satelitarne zdjęcia Polinezji Francuskiej. Sprawy dodatkowo komplikował fakt, że ulice na wyspach takich jak Bora-Bora czy Tahiti nie miały żadnych nazw, więc znajdowanie rozmaitych miejsc było wyzwaniem nie tylko dla turystów, ale i dla mieszkańców. Co więcej, stanowiło to poważne utrudnienie także dla strażaków, ratowników medycznych i policji.

Zawsze uważałem, że Street View może przynosić ogromne korzyści lokalnym społecznościom. Od dawna fascynowała mnie możliwość przeniesienia się w dane miejsce i zapoznania się z otoczeniem jeszcze przed wyjściem z domu. Wydawało się to szczególnie przydatne w przypadku Polinezji Francuskiej, gdzie znalezienie czegokolwiek było prawie niemożliwe.

Christophe Courcaud, założyciel firmy Tahiti 360.

Historia Tahiti

Lokalne władze przekonały się do korzyści, jakie Street View może przynieść mieszkańcom archipelagu, i nawiązały współpracę z firmą Tahiti 360, by umieścić na mapie wszystkie drogi na wyspach Tahiti, Moorea, Bora-Bora, Raiatea, Maupiti, Huahine, Fakarava i Rangiroa. Christophe używał samochodów terenowych, wózków golfowych, rowerów elektrycznych, nart wodnych, a nawet koni, aby sfotografować obszar obejmujący 1800 km Polinezji Francuskiej. Dzięki zdjęciom Christophe’a i udostępnionym przez władze lokalnym danym geograficznym w Mapach Google można teraz znaleźć aktualne informacje o ruchu drogowym, sugestie najszybszych tras i wskazówki dojazdu do lokalnych firm na Tahiti. Jest to szczególnie przydatne dla służb ratunkowych, które dzięki temu mogą wydajniej działać na terenie całej wyspy. Dostęp do zdjęć firmy Tahiti 360 w Street View uprościł również planowanie urbanistyczne, a także planowanie konserwacji budynków oraz remontów dróg.

Wizyta w miejscu z Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO

Najbardziej wciągający wirtualny spacer firmy Tahiti 360 to wycieczka po kompleksie Taputapuatea na wyspie Raiatea. To wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO miejsce jest jednym z głównych powodów, dla których co roku Polinezję Francuską odwiedza ponad 300 000 turystów. Uwieczniając jego piękno na zdjęciach sferycznych, Christophe udostępnił je milionom wirtualnych podróżników. Zdjęcia i filmy Christophe’a w Street View przeniosły ten cud świata na ekrany komputerów i umożliwiły jego zwiedzanie każdemu użytkownikowi internetu.

Obfotografowanie całej wyspy to ogromne wyzwanie, ale Christophe się go nie przestraszył. Aby uchwycić na zdjęciach sferycznych wszystko, co Bora-Bora ma do zaoferowania, przemierzał wyspę samochodem, łodzią i pieszo. W ciągu zaledwie 7 dni udało mu się zmapować całą wyspę i udostępnić ją całemu światu w Street View.

Oprócz wyspy Bora-Bora Christophe sfotografował też wszystkie ulice Papeete, stolicy Tahiti, a także Pirae. Oba miasta zaczęły cieszyć się większą popularnością, gdy w Street View pojawiły się ich zdjęcia.

Lokalne firmy mogły skorzystać z okazji, by zaprezentować swoją ofertę w Street View. Duże sieci hotelowe, takie jak Intercontinental, Manava i Hilton, a także mniejsze pensjonaty, bardzo ucieszyła możliwość zaprezentowania swoich obiektów na globalnej scenie.

Kolejne pozycje na liście

Tahiti 360 planuje do końca roku sfotografować wszystkie wyspy Polinezji Francuskiej. W kolejce czekają jeszcze Maupiti, Tahaa, Markizy, Wyspy Gambiera i Îles Australes. Chociaż w Polinezji Francuskiej jest jeszcze sporo do zrobienia, Christophe już myśli o kolejnej przygodzie. Nawiązał współpracę z lokalnymi francuskimi władzami w swoim rodzinnym mieście, żeby uwiecznić na mapie 400 km ścieżek rowerowych, pływające ogrody w Amiens i pociąg turystyczny dla organizacji Somme Tourisme. Christophe ma także zrobić zdjęcia wioski Teahupoo, gdzie w czasie igrzysk olimpijskich w 2024 roku będą rozgrywane konkurencje surfingowe. Ma również nadzieję dodać do Street View Nową Kaledonię oraz Wyspy Wallis i Futuna, by poprawić jakość życia ich mieszkańców i pomóc większej liczbie osób odkryć ten raj.

Street View to platforma rozbudowywana dzięki twórcom, którzy pomagają lokalnym społecznościom i firmom oraz przybliżają cuda świata wirtualnym podróżnikom, publikując zdjęcia sferyczne w Mapach Google. Co najważniejsze, każdy może stworzyć własną mapę sukcesu dzięki Street View – wystarczy zrobić pierwszy krok i opublikować pierwsze zdjęcie.

Pobierz PDF