GoogleAnalytics

Remarketing w Google Analytics

Remarketing to dobry sposób, by poszerzyć zasięg reklamy i przybliżyć klientów do zakupu. Umożliwia on łatwiejsze niż kiedykolwiek korzystanie z pełnego bogactwa danych dostępnych w Google Analytics, by poprawić skuteczność kampanii.

Remarketing

Wprowadzenie

Remarketing w Google Analytics pozwala uzyskać cenne informacje o użytkownikach witryny, którzy interesują się prezentowanymi w niej produktami i usługami (np. osoby przeglądające konkretne strony lub umieszczające artykuły w koszyku). Po zidentyfikowaniu grupy docelowej można zacząć wyświetlać w sieci reklamowej Google reklamy dopasowane do tych odbiorców.

Jak to działa

Wybór odpowiednich klientów jest szybki i łatwy. Możesz ich wybrać ze wstępnie zdefiniowanych list remarketingowych lub z list stworzonych własnoręcznie. Listy tworzy się w oparciu o dobrze znane parametry Google Analytics, np. wyświetlenia stron, czas trwania wizyt czy realizacje celu. Następnie wystarczy automatycznie wysłać listy klientów do Google AdWords i w ciągu paru minut, po zaledwie kilku kliknięciach, rozpocząć wyświetlanie odpowiednio kierowanych reklam. Dzięki ponad 2 mln witryn należących do sieci reklamowej Google możesz dotrzeć do precyzyjnie wybranej grupy klientów.

Gdzie to znaleźć

Kliknij kartę „Administrator” w górnym rogu Google Analytics (musisz być administratorem konta), a następnie kliknij kartę „Listy remarketingowe”.

Dlaczego warto korzystać z remarketingu w Google Analytics

  • Docierasz do odpowiednich klientów, korzystając z bogatych informacji zgromadzonych online.
  • Wyświetlasz w sieci reklamowej Google reklamy kierowane do konkretnych grup klientów.
  • Z łatwością tworzysz i edytujesz skomplikowane listy, korzystając z intuicyjnego interfejsu.

Co remarketing może wnieść do Twojej strategii reklamowej

  • Identyfikujesz i zdobywasz nowych klientów ze swojej okolicy.
  • Pomagasz dokonać wyboru niezdecydowanym klientom, którzy porównują różne oferty.
  • Zachęcasz do powrotu klientów, którzy umieścili produkty w koszyku, ale nie zdecydowali się na ich zakup.
  • Utrzymujesz klientów, którzy już kiedyś coś u Ciebie kupili.
  • Możesz oferować najbardziej lojalnym klientom status specjalnego klienta i oferty promocyjne.

Opinia klienta

SPIL GAMES

„Remarketing w Google Analytics jest bardzo łatwy w użyciu i pozwala nam docierać do precyzyjnie wybranych klientów. Jego duża efektywność wynika z integracji z Google Analytics i AdWords – nie musieliśmy nawet doszkalać naszych pracowników.

Otwiera on przed nami szerokie możliwości, np. prowadzenie większej liczby, choć mniejszych, kampanii w sieci reklamowej, by skupić się na określonych grupach klientów”.

– Jeroen van der Veen, starszy specjalista ds. reklamy w wyszukiwarkach, Spil Games