[AKTUALIZACJA #1 - godz. 13:11]

Awaria trwa już od dobrych kilku godzin. Choć liczba raportów spada, a wiele użytkowników poradziło sobie z wyskakującym okienkiem (sposób opisujemy poniżej), problem nadal występuje. Co istotne - już nie tylko w Polsce. Problemy zgłaszają użytkownicy na całym świecie - widać to chociażby po wpisach na Twitterze, Reddicie czy oficjalnym forum Androida.

Poniżej oryginalna treść materiału i instrukcja rozwiązania problemu

Od rana od użytkowników z całej Polski spływają do nas informacje o problemach ze smartfonami. Podczas korzystania z urządzenia, regularnie na ekranie głównym wyskakuje poniższy komunikat.

 Foto: Komputer Świat

Dalsza część tekstu poniżej okna z wideo:

Okienko praktycznie uniemożliwia normalnie korzystanie ze smartfona, na szczęście jest już wstępne rozwiązanie problemu. Aby pozbyć się komunikatu, wystarczy odinstalować aplikację Google. Można to zrobić otwierając Sklep Play, klikając na własną ikonę i przechodząc do opcji "Zarządzanie aplikacjami i urządzeniami". Alternatywnie możemy kliknąć na smartfonie w "Ustawienia" i przejść do zakładki "Aplikacje". Chodzi o program o nazwie "Google" – nie o Google Maps, Google Chrome czy Google Zdjęcia!

 Foto: Google

Problem wynika prawdopodobnie z błędnej aktualizacji aplikacji. Oficjalnych poprawek spodziewamy się na przestrzeni kilku najbliższych godzin. Google póki co nie odniosło się oficjalnie do powyższej sytuacji ani w osobnym komunikacie, ani pod licznymi komentarzami użytkowników w social mediach. Gdy komentarz się pojawi – materiał zostanie zaktualizowany.