Najczęstsze pytania

Rejestracja

  1. Jak Zdjęcia firmowe mogą pomóc mojej firmie?
  2. Dlaczego firmy są fotografowane i gdzie mogę zobaczyć zdjęcia?
  3. Co Rekomendowany fotograf lub Rekomendowana agencja fotograficzna potrafi zrobić, czego ja nie mogę zrobić samodzielnie?
  4. Gdzie obecnie działają Rekomendowani fotografowie i Rekomendowane agencje fotograficzne?
  5. Czy o sesję fotograficzną może poprosić firma z dowolnego zakątka świata?
  6. Czy każdy rodzaj firmy może wziąć udział w programie, czy też są jakieś ograniczenia?
  7. Co łączy Rekomendowanego fotografa lub Rekomendowaną agencję fotograficzną z Google?
  8. Ile będzie kosztowała sesja fotograficzna mojej firmy?
  9. Czy zgłaszając się do programu, zobowiązuję się do udziału w nim?

Sesja fotograficzna

  1. Jak mogę zorganizować sesję fotograficzną?
  2. Co mam zrobić, gdy Rekomendowany fotograf lub Rekomendowana agencja fotograficzna jest niedostępna lub nie odpowiada?
  3. Ile trwa sesja fotograficzna?
  4. W jaki sposób mam przygotować firmę do sesji fotograficznej?
  5. Jakie części mojej firmy zostaną sfotografowane?
  6. Czy sesja fotograficzna zakłóci działalność mojej firmy?
  7. Czy na zdjęciach będą znajdować się osoby?

Prywatność i kwestie prawne

  1. Jakie środki są podejmowane, by zapewnić prywatność i zgodność z prawem?
  2. Kto z mojej firmy może zezwolić na sesję fotograficzną?
  3. Czy Google będzie używać zdjęć gdzie indziej niż na stronach Google+ Lokalnie?
  4. Czy będę właścicielem zdjęć zrobionych przez Rekomendowanego fotografa lub Rekomendowaną agencję fotograficzną?
  5. Czy mogę przejrzeć zdjęcia, zanim zostaną opublikowane na mojej stronie w Google+ Lokalnie?
  6. Czy mogę zamazać zdjęcia lub usunąć wszystkie panoramy z wizytówki mojej firmy?
  7. Czy moje zdjęcia mogą zostać usunięte z innych przyczyn?
  8. Czy mogę poprosić o usunięcie zdjęcia, jeśli nie jestem właścicielem firmy?

Pytania dodatkowe

  1. Czy mogę umieścić te zdjęcia w witrynie mojej firmy?
  2. Czy mogę powtórzyć sesję fotograficzną?
  3. Co to jest Rekomendowana agencja fotograficzna?
  4. Jaka jest różnica między Rekomendowanym fotografem a Rekomendowaną agencją fotograficzną?
  5. Co to jest AdWords Express i jak mogę skorzystać z oferty promocyjnej?

Rejestracja

  1. Jak Zdjęcia firmowe mogą pomóc mojej firmie?

    Gdy potencjalny klient wyszuka w Google nazwę Twojej firmy, zobaczy te zdjęcia bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania. Zdjęcia panoramiczne zostaną też opublikowane na stronach w Google+ Lokalnie, w Mapach Google i innych usługach Google, dzięki czemu klienci będą mogli oglądać wnętrza firmy i jej wystrój. Linki do zdjęć możesz łatwo umieścić w swojej witrynie internetowej, korzystając z gotowych fragmentów kodu HTML lub interfejsów API Map Google. Zachęcisz w ten sposób klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej.

  2. Dlaczego firmy są fotografowane i gdzie mogę zobaczyć zdjęcia?

    Rekomendowani fotografowie Google i fotografowie z Rekomendowanych agencji fotograficznych robią wysokiej jakości zdjęcia, które są łączone w 360-stopniowe panoramy przy użyciu odpowiedniej technologii. Rekomendowani fotografowie to niezależni kontrahenci przeszkoleni i certyfikowani przez Google w zakresie wykonywania wysokiej jakości zdjęć panoramicznych. Jeśli jesteś właścicielem firmy, możesz też zalogować się w Google+ Lokalnie i przesłać własne zdjęcia. Zdjęcia i 360-stopniowe panoramy będą widoczne bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google i na Twojej stronie w Google+ Lokalnie.

  3. Co Rekomendowany fotograf lub Rekomendowana agencja fotograficzna potrafi zrobić, czego ja nie mogę zrobić samodzielnie?

    Rekomendowani fotografowie i fotografowie z Rekomendowanych agencji fotograficznych są przeszkoleni do wykonywania wysokiej jakości zdjęć wnętrz budynków i przygotowani do pracy przy słabym oświetleniu i w niewielkich pomieszczeniach. Fotografowie są również certyfikowani do wykonywania zdjęć za pomocą obiektywów typu rybie oko i aparatów umieszczonych na głowicach z rotatorem (montowanych na statywie). Te zdjęcia po przesłaniu przez fotografów do przetworzenia w Google zostaną przekształcone w 360-stopniowe panoramy i wirtualny spacer po Twojej firmie. Po przesłaniu zdjęć przez fotografów następuje przetworzenie zdjęć przez Google. A tym etapie wykorzystywane są złożone techniki łączenia zdjęć, HDR, dopasowywania zdjęć i inne technologie umożliwiające utworzenie tych wirtualnych spacerów.

  4. Gdzie obecnie działają Rekomendowani fotografowie i Rekomendowane agencje fotograficzne?

    Rekomendowani fotografowie i Rekomendowane agencje fotograficzne działają obecnie w tych krajach: Australia, Dania, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Kanada, Nowa Zelandia, Stany Zjednoczone, Szwajcaria, Szwecja, Wielka Brytania i Włochy. Nawet jeśli obecnie nie działamy w Twojej okolicy, możesz zawsze przesłać własne zdjęcia przez Google+ Lokalnie.

  5. Czy o sesję fotograficzną może poprosić firma z dowolnego zakątka świata?

    Tak. Cieszymy się z zainteresowania na całym świecie. Twoje prośby pomogą nam zdecydować o kolejnych miejscach udostępniania programu.

  6. Czy każdy rodzaj firmy może wziąć udział w programie, czy też są jakieś ograniczenia?

    Rekomendowani fotografowie ani Rekomendowane agencje fotograficzne nie mogą przesyłać zdjęć budynków związanych z wymiarem sprawiedliwości. Nie zezwalamy również na przesyłanie zdjęć muzeów w ramach programu Zdjęcia firmowe, ponieważ takie fotografie są udostępniane w Google Art Project.

  7. Co łączy Rekomendowanego fotografa lub Rekomendowaną agencję fotograficzną z Google?

    Rekomendowani fotografowie i Rekomendowane agencje fotograficzne są niezależnymi kontrahentami/firmami i nie są pracownikami czy agencjami Google, ani w żaden sposób nie są stowarzyszone z Google. Posiadają certyfikat Google, bo spełniają standardy Google dotyczące jakości wykonywania zdjęć obiektów i zdjęć panoramicznych, przesyłania ich, moderowania i publikowania w usługach Google.

  8. Ile będzie kosztowała sesja fotograficzna mojej firmy?

    Ponieważ Rekomendowani fotografowie nie są pracownikami Google ani nie są z nami stowarzyszeni, a Rekomendowane agencje fotograficzne są niezależnymi firmami, samodzielnie decydują o cenie swoich usług. Oczekujemy, że Rekomendowani fotografowie i Rekomendowane agencje fotograficzne będą oferować swoje usługi po cenach rynkowych. Masz oczywiście możliwość wynegocjowania u nich możliwej do zaakceptowania ceny za usługę. Przed sesją fotograficzną Rekomendowany fotograf przedstawi do Twojej akceptacji Umowę o świadczenie usług, która opisuje zakres ich usług. Podobnie, jeśli to Rekomendowana agencja fotograficzna obsługuje Twoje zlecenie, przedstawi Ci do zaakceptowania własną umowę o świadczenie usług. W umowie znajduje się między innymi zapis stwierdzający, że w zamian za wynagrodzenie, które wypłacisz Rekomendowanemu fotografowi lub Rekomendowanej agencji fotograficznej, zostaniesz właścicielem wykonanych zdjęć.

  9. Czy zgłaszając się do programu, zobowiązuję się do udziału w nim?

    Nie. Gdy zgłosisz się do udziału w programie i Rekomendowany fotograf lub Rekomendowana agencja fotograficzna będą dostępni w Twoim mieście, skontaktują się z Tobą, by omówić szczegóły i potwierdzić zlecenie, zanim sfotografują Twoją firmę.

Sesja fotograficzna

  1. Jak mogę zorganizować sesję fotograficzną?

    Przejrzyj listę Rekomendowanych fotografów i Rekomendowanych agencji fotograficznych na stronie „Pierwsze kroki”, by sprawdzić, czy znajdują się w Twoim mieście, i skontaktować się z nimi bezpośrednio w celu umówienia się na sesję fotograficzną. Jeśli nie możesz zaplanować sesji fotograficznej lub w Twoim mieście nie ma Rekomendowanego fotografa ani Rekomendowanej agencji fotograficznej, wypełnij internetowy formularz z prośbą o sesję fotograficzną.

  2. Co mam zrobić, gdy Rekomendowany fotograf lub Rekomendowana agencja fotograficzna jest niedostępna lub nie odpowiada?

    Jeśli Rekomendowany fotograf lub Rekomendowana agencja fotograficzna są niedostępni lub nie odpowiadają, kliknij przycisk „Zgłoś się do programu” i prześlij nam informacje o swojej firmie i dane kontaktowe. Musisz jednak pamiętać, że obecnie Zdjęcia firmowe oferujemy tylko w ograniczonej liczbie miast i może upłynąć trochę czasu, zanim będziemy mogli Ci pomóc. Dziękujemy za wyrozumiałość.

  3. Ile trwa sesja fotograficzna?

    Sesja fotograficzna przeważnie trwa około godziny, ale zależy to od wielkości Twojej firmy.

  4. W jaki sposób mam przygotować firmę do sesji fotograficznej?

    Oczywiście warto zadbać o porządek na czas sesji fotograficznej, ale pamiętaj, że zdjęcia mają pokazywać klientom, czego mogą się spodziewać, gdy odwiedzą Twoją firmę w zwykły dzień.

  5. Jakie części mojej firmy zostaną sfotografowane?

    Sesje fotograficzne obejmą główne obszary firmy, z którymi mają kontakt klienci. Wraz z fotografem możesz ustalić obszary firmy, które chcesz pokazać klientom, oraz takie, których nie chcesz fotografować. Przypominamy, że celem zdjęć jest pokazanie klientom, czego mogą się spodziewać, gdy odwiedzą Twoją firmę w zwykły dzień.

  6. Czy sesja fotograficzna zakłóci działalność mojej firmy?

    Wiemy, że prowadzisz firmę i dlatego zaprojektowaliśmy sesję w taki sposób, by była jak najmniej uciążliwa. Rekomendowani fotografowie i Rekomendowane agencje fotograficzne dostosują się do Twojego harmonogramu, by zdjęcia były wykonywane w czasie dogodnym dla Ciebie i Twojej firmy. Sesje nie wymagają specjalnego sprzętu, oświetlenia ani przygotowań, więc nie musisz wstrzymywać działalności. Choć sesje nie są uciążliwe i nie powinny przeszkadzać w zwykłym funkcjonowaniu firmy, warto poinformować klientów, że wykonywane są zdjęcia, i poprosić ich, by starali się nie wchodzić w kadr.

  7. Czy na zdjęciach będą znajdować się osoby?

    Ponieważ chcemy, by głównym tematem zdjęć były wnętrza Twojej firmy, staramy się, by znajdowało się na nich jak najmniej osób. Podczas sesji fotografowie mogą ustawić specjalny znak, które będzie informować klientów i pracowników o trwającej sesji fotograficznej i możliwości znalezienia się na zdjęcia. Jako właściciel firmy odpowiadasz za powiadomienie pracowników i klientów o trwającej sesji fotograficznej.

Prywatność i kwestie prawne

  1. Jakie środki są podejmowane, by zapewnić prywatność i zgodność z prawem?

    Sesje nie obejmą żadnych obszarów firmy, których nie chcesz pokazywać. Ponadto fotografowie zawsze uprzedzają klientów i pracowników przed zrobieniem zdjęcia, by uszanować ich prywatność. Wszystkie zdjęcia panoramiczne zostaną przetworzone z wykorzystaniem naszej najnowszej technologii do zamazywania twarzy osób na zdjęciach. W każdej chwili możesz poprosić o zamazanie dodatkowych twarzy lub usunięcie całych zdjęć, używając linku „Zgłoś problem”, który znajduje się na dole zdjęcia panoramicznego lub na Twojej stronie Google+ Lokalnie.

  2. Kto z mojej firmy może zezwolić na sesję fotograficzną?

    Musisz mieć odpowiednie uprawnienia, by zezwolić Rekomendowanemu fotografowi lub Rekomendowanej agencji fotograficznej na wejście na teren firmy i wykonanie zdjęć, a także by pozwolić Google na użycie tych zdjęć w swoich aplikacjach i usługach. Do osób z takimi uprawnieniami można zaliczyć właściciela firmy, dyrektora lub menedżera z upoważnieniem do składania takich oświadczeń w imieniu firmy. Pamiętaj, że wyrażając przed sesją zgodę na warunki korzystania z usługi i Warunki korzystania z usług Google, potwierdzasz, że jesteś uprawniony lub upoważniony do podejmowania takich decyzji.

  3. Czy Google będzie używać zdjęć gdzie indziej niż na stronach Google+ Lokalnie?

    Google może używać tych zdjęć w innych usługach i aplikacjach w nowy sposób, dzięki któremu informacje o Twojej firmie będą bardziej przydatne i dostępne dla użytkowników. Na przykład, dzięki dalszej integracji z Mapami Google klienci mogą łatwo znaleźć te zdjęcia w Street View na 360-stopniowych panoramach dróg w pobliżu.

  4. Czy będę właścicielem zdjęć zrobionych przez Rekomendowanego fotografa lub Rekomendowaną agencję fotograficzną?

    Tak. Będziesz właścicielem zdjęć wykonanych przez Rekomendowanego fotografa lub Rekomendowaną agencję fotograficzną, gdy zapłacisz za tę usługę i sesja zostanie zakończona. Pamiętaj, że podpisując umowę dostarczoną przez Rekomendowanego fotografa lub Rekomendowana agencję fotograficzną, udzielasz licencji na użytkowanie tych zdjęć firmie Google, która je opublikuje.

  5. Czy mogę przejrzeć zdjęcia, zanim zostaną opublikowane na mojej stronie w Google+ Lokalnie?

    Ponieważ do utworzenia atrakcyjnego wirtualnego spaceru używane są pojedyncze, niesprawdzone zdjęcia wymagające znacznej obróbki po przesłaniu ich przez fotografa, nie będziesz mieć możliwości przejrzenia zdjęć przed przesłaniem ich do Google.

  6. Czy mogę zamazać zdjęcia lub usunąć wszystkie panoramy z wizytówki mojej firmy?

    Tak. Jeśli dostrzeżesz poważny problem, możesz nas poprosić o zamazanie dowolnego obszaru na każdym zdjęciu panoramicznym. Możesz nas też poprosić o usunięcie wszystkich panoram. Obecnie nie możemy usuwać pojedynczych panoram. Aby poprosić o zamazanie lub usunięcie, kliknij link „Zgłoś problem” na danym zdjęciu i podaj wymagane informacje. Pamiętaj, że zamazywanie/usuwanie może potrwać kilka dni.

  7. Czy moje zdjęcia mogą zostać usunięte z innych przyczyn?

    Tak. Zdjęcia mogą zostać usunięte, jeśli nie będą zgodne z zasadami Google dotyczącymi zdjęć. Choć zdjęcia firmowe przed przesłaniem są poddawane kontroli jakości, niektóre z nich mogą zostać zgłoszone jako nieodpowiednie, a następnie usunięte. Pełne zasady dotyczące zdjęć można znaleźć tutaj.

  8. Czy mogę poprosić o usunięcie zdjęcia, jeśli nie jestem właścicielem firmy?

    Podobnie jak w przypadku zdjęć Street View, nasze narzędzie „Zgłoś problem” umożliwia użytkownikom przesłanie prośby o zamazanie 360-stopniowych panoram, na których się znajdują. Użytkownicy mogą też poprosić o usunięcie zdjęć przedstawiających nieodpowiednie treści, a właściciele firm mogą nas poprosić o usunięcie zdjęć w formacie 360 stopni wykonanych przez fotografów. Służą do tego linki „Zgłoś problem” i „Zgłoś nieodpowiednie zdjęcie”.

Pytania dodatkowe

  1. Czy mogę umieścić te zdjęcia w witrynie mojej firmy?

    Tak. Zachęcamy do pokazywania wirtualnej wycieczki po firmie swoim klientom. Aby umieścić 360-stopniowe panoramy w swojej witrynie, znajdź kod HTML dobrego punktu widzenia na zdjęciach panoramicznych w Mapach Google, kliknij przycisk „Link”, kliknij „Dostosuj mapę do wklejenia i wyświetl jej podgląd”, a następnie skopiuj i wklej kod HTML. Jeśli szukasz większych możliwości dostosowania zdjęć, zainteresuj się interfejsem API Map Google.

  2. Czy mogę powtórzyć sesję fotograficzną?

    Tak. Możesz umówić się z Rekomendowanym fotografem lub Rekomendowaną agencją fotograficzną na dowolną liczbę powtórnych sesji, ale to Rekomendowany fotograf lub Rekomendowana agencja fotograficzna określają koszt takiej sesji. O powtórną sesję zazwyczaj proszą firmy po przeprowadzeniu remontu, zmianie wystroju wnętrz lub zmianie dekoracji sezonowych. Pamiętaj, że zawsze możesz samodzielnie przesłać aktualne zdjęcia w Google+ Lokalnie.

  3. Co to jest Rekomendowana agencja fotograficzna?

    Rekomendowana agencja fotograficzna to firma fotograficzna działająca w wielu lokalizacjach, która otrzymała certyfikat Google umożliwiający jej udział w programie Zdjęcia firmowe. Google współpracuje z Rekomendowanymi agencjami fotograficznymi, by udostępnić Zdjęcia firmowe większej liczbie firm w większej liczbie miejsc. Z punktu widzenia właścicieli firm Rekomendowane agencje fotograficzne to – obok listy Rekomendowanych fotografów – źródło profesjonalnych fotografów. Podobnie jak Rekomendowani fotografowie, Rekomendowane agencje fotograficzne również przechodzą przez proces certyfikacji, który sprawdza ich jakość i profesjonalizm oraz pozwala potwierdzić, że usługi realizowane dla Twojej firmy będą spełniać te same wysokie standardy.

  4. Jaka jest różnica między Rekomendowanym fotografem a Rekomendowaną agencją fotograficzną?

    Różnica polega na tym, że Rekomendowani fotografowie są zwykle samodzielnymi fotografami, a Rekomendowane agencje fotograficzne to firmy zatrudniające większą liczbę fotografów, a czasem również sprzedawców. Niektóre agencje mają swoich fotografów w wielu miastach i dzięki temu mogą obsłużyć różne lokalizacje Twojej firmy.

  5. Co to jest AdWords Express i jak mogę skorzystać z oferty promocyjnej?

    AdWords Express to łatwe w obsłudze narzędzie reklamowe online Google dla firm lokalnych, które chcą reklamować się w Google i witrynach partnerskich (w tym na stronach na komórki) i przyciągnąć więcej użytkowników do swojej witryny lub na stronę Google+. Więcej informacji znajdziesz na stronie AdWords Express.

    Wymagania kwalifikacyjne: aby uczestniczyć w tym programie i otrzymać ofertę AdWords Express, musisz być właścicielem firmy lub jego upoważnionym przedstawicielem. Ponadto Twoja firma musi mieć zezwolenie na działalność w danym regionie. Twoja firma, zawartość zdjęć i materiały reklamowe muszą być zgodne ze wszystkimi zasadami AdWords (więcej informacji znajdziesz w Centrum zasad AdWords).

    Jeśli spełniasz wymagania programu, po zakończeniu sesji i przesłaniu zdjęć do Google Twój Rekomendowany fotograf prześle Ci e-maila z kodem promocyjnym AdWords Express. Aby wykorzystać środki promocyjne, zarejestruj się w witrynie AdWords Express. Pod koniec procesu rejestracji będziesz mieć możliwość wpisania kodu promocyjnego. Aby uzyskać pomoc dotyczącą kont AdWords Express lub w sprawie ogólnych zapytań, skontaktuj się z infolinią AdWords Express.

    Korzystanie z kodów promocyjnych podlega Warunkom korzystania z usług. Ta oferta jest niedostępna dla dotychczasowych klientów AdWords Express lub AdWords. Obowiązuje limit jednej oferty na firmę. W przypadku powtórnych sesji nie będą udzielane dodatkowe oferty. Kody promocyjne można realizować w następujących krajach, w których realizowany jest program Zdjęcia firmowe: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja, Holandia, Hiszpania, Włochy i Kanada. Ta oferta jest ograniczona w czasie. Kody promocyjne utracą ważność 31 grudnia 2013 r. Google zastrzega sobie prawo do niewydania kodów promocyjnych wybranym firmom. Najnowsze i najbardziej dokładne informacji można znaleźć w witrynie AdWords Express i w Warunkach korzystania z usługi AdWords Express.