Google Analytics

Ścieżki wielokanałowe

Spójrz poza ostatnie kliknięcie – dowiedz się, jak Twoje kanały marketingowe współdziałają ze sobą przy generowaniu sprzedaży i konwersji.

Wprowadzenie

Twoi klienci poszukują informacji, dokonują porównań i podejmują decyzje zakupowe o różnych porach i w różnych miejscach. W związku z tym pomiar zwrotu z inwestycji uwzględniający wyłącznie ostatnie kliknięcie nie daje pełnego obrazu i potencjalnie pomija istotne wskazówki dotyczące sposobu, w jaki docierasz do najcenniejszych klientów.

Dostępne w Google Analytics raporty Ścieżki wielokanałowe zapewniają wgląd w powiązania między różnymi mediami cyfrowymi i ukazują, w jaki sposób kanały te współdziałają ze sobą przy generowaniu sprzedaży i konwersji. Co ważne, raporty te ułatwiają podejmowanie istotnych decyzji marketingowych dotyczących inwestowania w reklamę – zarówno na poziomie ogólnym, czyli doboru kanałów, jak i szczegółowym, np. doboru słów kluczowych oraz miejsc docelowych reklamy.

Jak to działa

Pięć raportów Ścieżki wielokanałowe przedstawia, z jakich kanałów korzystali klienci w ciągu 30 dni poprzedzających konwersję lub zakup. Raporty te zawierają cenne parametry, np.:

  • Konwersje wspomagane – jak i kiedy różne kanały wpłynęły na daną konwersję
  • Upływ czasu – ile czasu mija, zanim dojdzie do konwersji
  • Długość ścieżki – liczba interakcji poprzedzających konwersję
  • Najważniejsze ścieżki konwersji – trasy, jakie pokonują klienci

Dlaczego warto korzystać ze ścieżek wielokanałowych?

  • Wyświetlanie wszystkich kanałów marketingu cyfrowego w jednym miejscu
  • Lepsze poznanie wartości działań marketingowych
  • Uzyskanie pełnego obrazu czynności, jakie klienci podejmują przed dokonaniem zakupu lub konwersji
  • Doskonalenie marketingu z uwzględnieniem skuteczności kanałów
  • Podejmowanie trafnych decyzji dotyczących przeznaczania środków na marketing cyfrowy

Historia sukcesu klienta

ONYX HOSPITALITY GROUP

„Teraz przy użyciu ścieżek wielokanałowych widzimy, jak klienci docierają do naszej witryny i realizują konwersje – we wszystkich kanałach. Dzięki temu możemy analizować udział działań marketingowych online w konwersjach i otrzymujemy kombinacje kanałów oraz działań z różnymi poziomami skuteczności, a nie odosobnione informacje na temat kanałów ostatniego kliknięcia”.