Analytics dla aplikacji mobilnych

Opracowana przez nas nowa wersja Analytics dla aplikacji dostarczy Ci najważniejszych informacji, których potrzebujesz. Na wszystkich etapach możesz monitorować dane o pozyskiwaniu i przywiązaniu użytkowników oraz takie wyniki, jak zakupy w aplikacji. Użyj tych danych, by tworzyć lepsze aplikacje na Androida i iOS oraz zapewniać lepsze wrażenia użytkownikom. Nowa platforma ma również bogatą funkcjonalność, która w Google Analytics stała się już standardem, w tym analitykę w czasie rzeczywistym, dużo opcji podziału na segmenty, ponad 200 wymiarów oraz możliwość śledzenia wymiarów i danych niestandardowych.

Urządzenie przenośne

Raporty pozyskiwania i analizy użytkowników: odkryj najlepsze źródła nowych użytkowników

Zrozumienie procesu pozyskiwania użytkowników aplikacji jest kluczowe dla powiększenia bazy pożądanych odbiorców. Pomożemy Ci zobaczyć pełny obraz tego procesu, z uwzględnieniem kosztów i dalszych kroków. Na przykład raporty nowych i aktywnych użytkowników przedstawiają liczbę osób, które codziennie uruchamiają Twoją aplikację, raporty źródeł odwiedzin Google Play wskazują, które źródło odwiedzin generuje najwięcej nowych użytkowników i konwersji w aplikacji, a przegląd urządzeń podaje, na których urządzeniach przenośnych i w jakich systemach operacyjnych Twoja aplikacja jest stosowana najczęściej.

Więcej informacji

Raporty na temat przywiązania do aplikacji: dowiedz się, jak użytkownicy z niej korzystają

W przypadku aplikacji najważniejsze jest przywiązanie użytkowników. Jeśli użytkownicy zainstalują Twoją aplikację i użyją jej tylko raz, Twoje możliwości generowania zysków będą ograniczone. Z raportów na temat przywiązania do aplikacji dowiesz się, czy Twoja aplikacja jest popularna i jak korzystają z niej użytkownicy. Specjalny system do śledzenia zdarzeń pozwoli Ci obserwować zdarzenia, które są dla Ciebie najważniejsze. Przepływ zaangażowania obrazowo przedstawi nawigację użytkowników w Twojej aplikacji – jakie ekrany wyświetlają i jakie wykonują działania. Raporty zachowania użytkowników ocenią ich lojalność, częstotliwość korzystania z aplikacji i przywiązanie. Raporty błędów aplikacji pozwolą Ci identyfikować trendy w pojawianiu się błędów i wyjątków, a co za tym idzie – rozwiązywać problemy związane z urządzeniami i systemami operacyjnymi. Zrozumienie, jak użytkownicy korzystają z Twojej aplikacji, jest niezwykle ważne, ponieważ pozwoli Ci ją doskonalić i zapewniać lepsze wrażenia użytkownikom.

Więcej informacji

Raporty wyników i korzyści biznesowych: monitoruj, czy użytkownicy realizują Twoje cele

Tak jak w przypadku witryn, w aplikacjach również ważne są cele. Za pomocą konwersji celu możesz określić w aplikacji zdarzenia konwersji (np. czas spędzony w aplikacji, zakup lub kliknięcie reklamy w aplikacji itp.), aby mierzyć wyniki i wartość użytkowników w perspektywie długoterminowej. Nasz system e-commerce umożliwia śledzenie zakupów w aplikacji i dostarcza niezbędnych danych na temat sprzedaży w aplikacji towarów wirtualnych lub rzeczowych (liczba zakupów i przychód).

Więcej informacji

Pierwsze kroki

Nowe raporty Analytics dla aplikacji mobilnych zawierają też wiele przydatnych funkcji, znanych użytkownikom Google Analytics, takich jak raportowanie w czasie rzeczywistym, panele informacyjne, zaawansowane segmenty, raporty niestandardowe, szybkość aplikacji i inne.

Raporty te stanowią część większego systemu, który umożliwia pomiar skuteczności aplikacji mobilnych i obejmuje nową, odchudzoną wersję pakietu SDK v2.0 – o uproszczonej infrastrukturze, łatwiejszą w implementacji i z możliwością rezygnacji z gromadzenia danych. Udoskonaliliśmy także proces rejestracji, dzięki czemu nowi użytkownicy mogą wybrać, czy chcą prowadzić pomiary witryny czy aplikacji mobilnej. Aby założyć konto Analytics dla aplikacji i pobrać SDK, wystarczą tylko trzy kliknięcia.