Pomiń i przejdź do treści

Pytania i odpowiedzi dotyczące profilu Twojej firmy

Profil Firmy – najczęstsze pytania

Co to jest Profil Firmy?

Profil Firmy jest bezpłatnym narzędziem, które pozwala Ci kontrolować sposób prezentowania Twojej firmy w wyszukiwarce i Mapach Google. Za pomocą Profilu Firmy możesz komunikować się z klientami, publikować najnowsze informacje, prezentować asortyment produktów i usług, przyjmować zamówienia online i wykonywać inne działania.

Więcej informacji o tym, jak Google pozyskuje informacje o Twojej firmie

Czy Profil Firmy w Google jest bezpłatny?

Tak, utworzenie Profilu Firmy w Google jest bezpłatne. Możesz utworzyć profil bez opłat i zarządzać firmą w wyszukiwarce i Mapach Google, aby pozyskać nowych klientów.

Czy muszę pobrać aplikację, aby utworzyć profil i nim zarządzać?

Aby zarządzać Profilem Firmy na komórce, możesz użyć aplikacji Mapy Google. Na komputerze możesz zarządzać profilem bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Wystarczy otworzyć ją w przeglądarce.

Więcej informacji o aktualizowaniu profilu w wyszukiwarce i Mapach

Moja firma nie ma lokalizacji fizycznej. Czy mogę mieć Profil Firmy?

Tak, możesz mieć profil, jeśli Twoja firma nie ma adresu, o ile kontaktujesz się osobiście ze swoimi klientami. Możesz mieć profil, jeśli prowadzisz firmę hybrydową, która obsługuje klientów pod adresem firmy oraz odwiedza klientów i bezpośrednio dostarcza im produkty lub usługi. Możesz też mieć profil, jeśli prowadzisz firmę działającą na określonym obszarze, która odwiedza klientów lub bezpośrednio dostarcza im produkty bądź usługi, ale nie obsługuje klientów pod adresem firmy (np. usługi hydrauliczne lub sprzątanie).

Dowiedz się więcej o zgłaszaniu praw i weryfikowaniu Profilu Firmy działającej na określonym obszarze

Czy warto tworzyć Profil Firmy, jeśli mam już stronę internetową?

Tak, bezpłatny Profil Firmy to uzupełnienie Twojej strony internetowej, zwiększając jej widoczność w wyszukiwarce i Mapach Google.

Jak mogę zweryfikować swoją firmę?

Większość firm potwierdza własność telefonicznie, za pomocą SMS-a lub przez wysłanie prośby i otrzymanie kartki pocztowej od Google na adres firmy.

Więcej informacji o weryfikowaniu firmy

Dlaczego muszę zweryfikować swoją firmę?

Weryfikacja pozwala potwierdzić, że jako prawowity właściciel firmy masz uprawnienia do zarządzania profilem swojej firmy. Dbamy o Twoje bezpieczeństwo i nie chcemy, aby ktokolwiek poza Tobą i zatwierdzonymi menedżerami mógł wprowadzać zmiany w Twoim profilu.

Mam lokalizację fizyczną, ale oferuję również usługi online. Jak mogę pokazać to w profilu?

Możesz pokazać, że oferujesz usługi świadczone osobiście i online, dodając atrybuty w profilu swojej firmy.

Więcej informacji o prezentowaniu usług online

Czy w Profilu Firmy mogę odpowiadać na opinie klientów?

Tak, możesz odpowiadać na opinie po zalogowaniu się na konto. Gdy dodasz odpowiedź, pojawi się ona bezpośrednio pod opinią klienta w wyszukiwarce i Mapach Google. Będzie oznaczona etykietą „Odpowiedź właściciela”.

Więcej informacji o odpowiadaniu na opinie

Czy na profilu mogę ustawić godziny świadczenia określonych usług?

Tak. Jeśli Twoja firma oferuje poszczególne usługi o różnych porach (np. godziny dla seniorów, dostawy i zamówienia na wynos), możesz skonfigurować opcję „Więcej godzin” zamiast opcji „Niestandardowe godziny otwarcia”.

Więcej informacji o korzystaniu z opcji „Więcej godzin”

Jak mogę dodawać i edytować atrybuty firmy, aby pokazać oferowane usługi, takie jak dostawa i odbiór?

Użyj atrybutów, które poinformują klientów o oferowanych przez Ciebie usługach, takich jak „Na miejscu” lub „Odbiór na zewnątrz”. Możesz też wskazać, jakie środki bezpieczeństwa stosuje Twoja firma, używając opcji takich jak „Wymagana maseczka”, „Kontrolowana jest temperatura ciała pracowników” lub „Dezynfekcja powierzchni po każdej wizycie”. Dowiedz się więcej o dodawaniu lub edytowaniu atrybutów firmy.

Więcej informacji o edytowaniu atrybutów

Jak mogę zaktualizować menu?

Zaktualizuj menu po zmianie serwowanych potraw lub wprowadzeniu ofert specjalnych, które mają przyciągać klientów. Aby zaktualizować menu, zaloguj się w profilu swojej firmy. W menu po lewej stronie kliknij Informacje > Menu. Następnie edytuj lub dodaj elementy.

Więcej informacji o aktualizowaniu menu

Jak mogę zaktualizować Profil Firmy?

Możesz teraz zaktualizować Profil Firmy bezpośrednio w wyszukiwarce i Mapach Google. Aby rozpocząć, zaloguj się na konto Google użyte do weryfikacji firmy. W Mapach Google kliknij zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu aplikacji mobilnej i wybierz „Profil Twojej firmy”, aby skorzystać z narzędzi. W wyszukiwarce Google znajdź swoją firmę, wpisując jej nazwę lub wyrażenie „moja firma”, aby zaktualizować profil.

Więcej informacji o aktualizowaniu profilu w wyszukiwarce i Mapach

Czym Profil Firmy różni się od Miejsc Google dla Firm, Profilu Firmy w Google, wizytówek firm w Google czy stron Google+ Firmy?

Profile firmy zastąpiły Miejsca Google dla Firm, wizytówki firm w Google i strony Google+ Firmy.

Czy Google współpracuje z partnerami, którzy pomagają w zarządzaniu Profilem Firmy? =

Tak. Program dla wyróżnionych partnerów obejmuje partnerów, którzy świadczą wartościowe usługi dla społeczności sprzedawców Google Moja Firma.

Więcej informacji o wyróżnionych partnerach

Jakie inne narzędzia wspierające rozwój małych firm oferuje Google?

Od indywidualnych porad po usprawnienie przepływu pracy – narzędzia, jakie oferujemy, pozwalają firmom każdego rodzaju rozwijać się i odnosić sukcesy.

Odkryj więcej narzędzi

Jak inaczej mogę dotrzeć do większej liczby klientów?

Aby docierać do większej liczby klientów, możesz skorzystać z Google Ads. Google Ads przyciągnie do Twojej firmy więcej osób, niezależnie od tego, co sprzedajesz.

Więcej informacji o korzystaniu z Google Ads