Wprowadzenie

Relacja między Google, reklamodawcami a wydawcami opiera się na zaufaniu. Reklamodawcy polegają na trafności naszego wyboru miejsca wyświetlania reklam, statystykach oraz jakości kliknięć generowanych przez ich reklamy. Z kolei wydawcy liczą na udział reklamodawców, trafne reklamy, które spodobają się użytkownikom, oraz pewne i niezawodne źródło przychodów, przyczyniające się do sukcesu witryny i firmy. Traktujemy to zaufanie poważnie – wiemy, że bez niego sieć reklamowa Google nie mogłaby istnieć.

Nasz międzynarodowy zespół troszczy się o zadowolenie uczestników programu, monitoruje ruch w całej sieci reklamowej Google i dba o to, by reklamodawcy nie płacili za nieprawidłowe kliknięcia. Chociaż zespół Google zapewnia tę ochronę bez potrzeby działań z Twojej strony, zdajemy sobie sprawę, że Ty również chcesz dołożyć wszelkich starań, by zapewnić jak najwyższą skuteczność swoich reklam. Stworzyliśmy tę witrynę, by w jednym miejscu zgromadzić różne zasoby dotyczące nieprawidłowych kliknięć i pomóc Ci w skutecznym prowadzeniu konta AdWords lub AdSense.

Fałszywe kliknięcia a kliknięcia nieprawidłowe

Być może zastanawiasz się, czy jest jakaś różnica między fałszywymi a nieprawidłowymi kliknięciami. Oto ich definicje:

  • Fałszywe kliknięcia odnoszą się do kliknięć, za którymi kryją się oszukańcze i złe zamiary.
  • Nieprawidłowe kliknięcia to kliknięcia i wyświetlenia reklam AdWords, które według Google mogą nie wynikać z rzeczywistego zainteresowania użytkownika. Obejmują one zamierzone fałszywe kliknięcia, ale również kliknięcia przypadkowe oraz inny ruch wygenerowany mechanicznie. Chociaż reklamodawcy nie płacą za takie kliknięcia i wyświetlenia, nieprawidłowy ruch może generować wartościowe odwiedziny witryny i konwersje.

Na czym polegają fałszywe kliknięcia i dlaczego się zdarzają

Istnieją dwie główne przyczyny występowania fałszywych kliknięć:

  • Reklamodawcy AdWords, którzy próbują atakować swoich konkurentów, zwiększając ich koszty i powodując wyczerpanie budżetu już na początku dnia.
  • Wydawcy AdSense, którzy klikają reklamy we własnych witrynach w celu zawyżenia przychodów.

Najczęstsze metody generowania fałszywych kliknięć:

  • Klikanie ręczne
  • Farmy kliknięć (zlecanie innym osobom ręcznego klikania reklam)
  • Witryny typu pay-to-click (piramidy tworzone przez wydawców)
  • Roboty klikające (oprogramowanie do automatycznego klikania)
  • Komputery zombie (zainfekowane komputery wykorzystywane przez roboty klikające)

Dlaczego Google i wydawcy zajmują się nieprawidłowymi kliknięciami

W trosce o utrzymanie zaufania reklamodawców i zapewnienie równych szans dla wszystkich uczestników aukcji, ułatwiamy reklamodawcom dokładne planowanie wydatków i wyliczanie stawek, które są dla nich opłacalne. Ta przewidywalność prowadzi do wyższego zwrotu z inwestycji, za czym może iść zwiększenie wydatków. Nieprawidłowe kliknięcia, które mają wpływ na wyniki reklamodawcy, uniemożliwiają proponowanie maksymalnych stawek i obniżają konkurencyjność aukcji. Poza tym pieniądze reklamodawcy trafiające do kieszeni nieuczciwych wydawców oznaczają utratę możliwych zysków dla Google i uczciwych wydawców.

Skala zjawiska nieprawidłowych i fałszywych kliknięć

Przeważająca większość nieprawidłowych kliknięć reklam AdWords jest wykrywana przez nasze filtry online. Filtry są na bieżąco aktualizowane i wykrywają wiele różnych wzorców ruchu oraz cech wskazujących na fałszywe kliknięcia. Nieprawidłowe kliknięcia stanowią średnio mniej niż 10% wszystkich kliknięć reklam AdWords. Uwzględniając dotychczasowy wskaźnik bieżących przychodów, łączna wartość kliknięć uznanych przez nas za podejrzane lub nieprawidłowe, które nie obciążyły konta reklamodawców, to kwota rzędu setek milionów dolarów.

Jeśli jesteś reklamodawcą AdWords, możesz samodzielnie sprawdzić, ile nieprawidłowych kliknięć automatycznie odfiltrowaliśmy z Twojego konta Google AdWords.