Technologia nadaje opowieściom tworzonym przez uczniów nowy wymiar

826 Valencia i zespół Google łączą siły, by pobudzać wyobraźnię dzieci

Siedziba organizacji 826 Valencia w dzielnicy Tenderloin w San Francisco przyciąga spojrzenia niemal wszystkich przechodniów. W końcu nie w każdym lokalnym sklepiku można kupić list w butelce, pióro przypominające wielką kałamarnicę albo wspiąć się na dwupiętrowy domek na drzewie. Na rogu ulic Golden Gate i Leavenworth uczniowie z całego miasta zbierają się po szkole, by z niewielką pomocą pracujących jako wolontariusze nauczycieli opowiadać swoje historie.

„Celem organizacji 826 Valencia jest zmiana podejścia młodzieży do pisania” – mówi Lauren Hall, dyrektor ds. grantów i weryfikacji organizacji. Rozbudzając wyobraźnię, organizacja pomaga „młodym ludziom dostrzec siłę słowa pisanego”. Wspaniała, magiczna atmosfera centrum to nie przypadek. Stworzenie odpowiedniego środowiska jest niezwykle istotne dla organizacji bazującej na sile literatury. Celem tych działań jest nie tylko zachęcenie dzieci do pisania, ale też rozbudzenie w nich pasji. Dlatego otoczenie musi stymulować wyobraźnię uczniów już od chwili, gdy przekroczą progi naszego centrum.

Znak firmowy
Sklep Wycieczka klasowa
Klasa Tablica

W Tenderloin powstała placówka inspirowana pierwszą siedzibą organizacji w dzielnicy Mission District w San Francisco. Jego wyjątkową atmosferę kreują opowieści o podróżach rybki o imieniu Król Carl. Nowa placówka powstała dzięki grantowi Impact Challenge w wysokości 500 000 USD uzyskanemu od organizacji Google.org. Pracownicy Google również zaangażowali się w działalność centrum i wraz z personelem placówki postanowili znaleźć sposoby na ożywienie pomysłów uczniów z wykorzystaniem technologii.

Kliknij, przeciągnij, przewiń lub powiększ, by przenieść się do świata z opowieści uczniów.

Co tydzień uczniowie drugiej i trzeciej klasy pobliskiej szkoły podstawowej zbierają się w placówce w Tenderloin. Razem napisali opowieść o planecie, na której rządzi miłość. Każde dziecko dodało kilka wierszy tekstu. W tym samym czasie miejscowy artysta zilustrował opisywany przez uczniów świat za pomocą narzędzia Tilt Brush. Technologia nadała ich historii – dosłownie – nowy wymiar.

W czasie spotkania zorganizowanego z okazji wydania książki młodzi autorzy i ich rodzice mieli okazję, by przeżyć opowieści spisane przez dzieci. Korzystając z Google Cardboard, prostego narzędzia do obsługi rzeczywistości wirtualnej, które wymaga tylko smartfona, mogli odwiedzić swoją planetę w pełnowymiarowym wirtualnym świecie.

Na planecie, na której rządzi miłość, domy są zbudowane z pianki cukrowej, szkoła trwa 30 lat i każdy może być sobą. Do transportu służą latające foodtrucki serwujące taco. Po zakończeniu wirtualnej przygody uczniowie z entuzjazmem rozmawiali o wymyślonych przez siebie elementach, które ożyły przed ich oczami („To ja to napisałem!”). Śmiali się ze wspólnie stworzonej opowieści i od czasu do czasu wyciągali ręce, próbując dotknąć widocznego przed nimi obrazu, jakby był tak samo prawdziwy jak ten pięciometrowy domek na drzewie w budynku na rogu alei Golden Gate.

Powrót do góry